ثبت شرکت پوینده

ثبت شرکت پوینده

مشاور و مجری خدمات ثبت حقوقی شرکت ها
ثبت شرکت پوینده

ثبت شرکت پوینده

مشاور و مجری خدمات ثبت حقوقی شرکت ها

دستورالعمل موضوع فعالیت شرکت ها و مراحل صدور مجوز

بنابراین ضمن ارسال خلاصه ای از مستندات مرقوم، موارد ذیل مجددا مورد تاکید قرار خواهد گرفت  :

در متن اسناد تنظیمی برای انتشارآگهی های (تاسیس و تغییرات موضوع اساسنامه) با توجه به شرایط مذکور در خصوص سایر موضوعات می بایستی بشرحذیل مورد اقدام قرار گیرد :

  •  استفاده از عنوان کلی(ثبت موضوع فعالیت مذکور بمنزله اخذ و صدور پروانه فعالیت نمی باشد) در آگهی های تاسیس موضوع پیش بینی گردد ، که این موضوع موجب اطلاع عموم از عدم ارتباط موضوعیی ثبت با صدور مجوز از مراجع ذیربط می باشد.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید

ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود ،شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امورتجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.(م۹۴ ق ت)
در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد وگرنه شریکی که نام او در اسم شرکت قیدد شده است در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت (م ۹۵ ق ت )ق ت)

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید

رتبه بندی شرکت ها( گرید)

رتبه بندی شرکت یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران و مدیران شرکتهای برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره‌وران است. به عبارت دیگر به منظور اجرای هر پروژه باید توان شرکت‎ها‎‎ی دارنده گواهی صلاحیت، براساس ضوابط آیین‎نامه ارجاع کار به پیمانکاران توسط‌ دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارزیابی گردد. اخذ گرید بندی، مرحله اول از فرآیند احراز صلاحیت شرکتهای متقاضی حضور در مناقصات دولتی و پروژه‌های بزرگ محسوب می‎‎شود. شرکت‎ها‎‎ از نظر نوع فعالیت، در هنگام دریافت رتبه در پنج طبقه دسته بندی می‎‎شوند که رتبه هر یک از این دسته‌ها توسط نهاد خاصی تعیین می‎‎شود. گرید بندی یک ملاک تشخیص صلاحیت بوده که بوسیله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیمانکاران و شرکت‎ها‎‎ در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.

اخذ جواز تاسیس از سازمان صنعت و معدن و تجارت

جواز تاسیس مجوزی است که از جانب وزارت صنایع و معادن به منظور تاسیس یک واحد تولیدی ، مونتاژیا  کارخانه صادر میگردد.کلیه شخصیتهای حقوقی و حقیقی بدانند قبل از تاسیس واحد تولیدی می بایست مجوز خود را از وزارت صنایع و معادن و تجارت دریافت نمایند. توجه داشت باشید تفاوتی بین جواز حقیقی و حقوقی نمی باشد تنها زمانی که قصد دارید وام بالاتر از 1میلیارد دریافت نمایید بهتر است اخذ جواز به شکل حقوقی باشد. ،جواز تاسیس به دو نوع الف و ب تقسیم می گردد که نوع الف جوازهایی است که به فعالیتهایی که در هر استان اولویت دارند اعطا می شود و این نوع جوازا از تسهیلات و کمکهای دولتی بیشتری برخوردار می گردند.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید

ثبت تاسیس شرکت های نسبی

شرکت های نسبی:

شرکت تضامنی و شرکت نسبی ، به طوی که ( بند 2 شماره 782 ) گفته خوااهد شد ، از شرکت های شخص محسوب می شوند . زیرا در آنها شخص شرکاء شهرت و اعتبار و دارائی آنها ،  مورد توجه بوده و در وضع و اعتبار شرکت مؤثر می باشد.

در قانون تجارت ، مقررات راجع به شرکت تضامنی و شرکت نسبی ، غیر از تعریف و مسؤولیت شرکاء ، یکسان و مشترک است . به همین علت هر دو آنها با هم در همین مبحث مورد گفتگو قرار می گیرد

تعریف شرکت نسبی

طبق قانون تجارت ، « شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسؤولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ایست که در شرکت گذاشته است » .

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت پوینده مشاهده فرمایید.